ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

همه‌چیز درباره استوری تلگرام و ویژگی‌های منحصربه‌فردش + آموزش

  • کد خبر: ۱۷۹۳۵۸
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
  • ۲
همه‌چیز درباره استوری تلگرام و ویژگی‌های منحصربه‌فردش + آموزش
استوری، ویژگی جدید تلگرام، مدتی پیش برای کاربران نسخه پرمیوم این اپلیکیشن فعال شد و حالا عرضه آن برای عموم کاربران آغاز شده است. در این مطلب با تمام ویژگی‌های استوری تلگرام آشنا می‌شویم.

شهرآرانیوز -  ویژگی استوری تلگرام تقریبا همان‌چیزی است که در اسنپ‌چت، اینستاگرام یا واتساپ وجود دارد. پس در تلگرام هم می‌توان استوری‌ها را بازنشر کرد، به آن‌ها ریپلای زد یا به آن‌ها واکنش نشان داد. تلگرام به‌صورت پیش‌فرض استوری تمام مخاطبانتان را به شما نشان می‌دهد، اما اگر بخواهید، می‌توانید استوری برخی مخاطبان را مخفی کنید و آن‌ها را به بخش چت‌های آرشیوشده بفرستید.

در ادامه به صورت جزئی با ویژگی‌های استوری تلگرام آشنا می‌شوید:

ساخت استوری با مدیا ادیتور و انتخاب چند عکس

در بخش استوری تلگرام می‌توانید چندین عکس را از گالری یا از اینترنت در بخش استوری قرار دهید. همچنین می‌توانید استوری‌ها را با مدیا ادیتور قدرتمند تلگرام ویرایش کنید؛ یعنی در آن‌ها متن بنویسید، نقاشی کنید، استیکر بچسبانید یا حتی موقعیت جغرافیایی خود را به اشتراک بگذارید. استوری‌ها می‌توانند حاوی لینک یا تگ دوستان شما هم باشند.

انتخاب کسانی که می‌خواهید محتوای شما را ببینند

همه‌چیز درباره استوری تلگرام و ویژگی‌های منحصربه‌فردش + آموزش

«همه»، «مخاطبان»، «دوستان نزدیک» یا «مخاطبان برگزیده»؛ هریک از این گزینه‌ها به‌طور کامل قابل شخصی‌سازی است و می‌توانید افراد مختلف را به آن‌ها اضافه یا از آن گروه کم کنید. به‌علاوه، می‌توانید فهرستی از کاربران را تعیین کنید تا استوری‌های شما هرگز به آن‌ها نشان داده نشود. امکان غیرفعال‌کردن ثبت اسکرین‌شات از استوری‌ها هم وجود دارد.

ویرایش استوری

تلگرام می‌گوید برای اولین‌بار در تاریخ شبکه‌های اجتماعی، قابلیت ویرایش استوری را هم فراهم کرده است؛ بنابراین می‌توانید بدون نیاز به حذف استوری‌ها، محتویات آن را در هر زمانی تغییر دهید، اما انجام این کار تنها از روی دستگاهی ممکن است که استوری را با آن منتشر کرده‌اید.

مشاهده آمار جزئی بازدیدها

همه‌چیز درباره استوری تلگرام و ویژگی‌های منحصربه‌فردش + آموزش

زمانی که یک استوری را در تلگرام منتشر می‌کنید، می‌توانید آمار بازدید آن را با جزئیات ببینید. این ویژگی نشان می‌دهد که هر کاربر در چه ساعتی استوری شما را مشاهده کرده است. البته اگر مخاطب شما اکانت پریمیوم داشته باشد، می‌تواند حالت Stealth را فعال کند و از ۵ دقیقه قبل تا ۲۵ دقیقه بعد، بازدیدهایش را از روی استوری‌ها مخفی کند.

انتشار استوری‌ به‌صورت پست

تلگرام با این ویژگی درحال حرکت به‌سمت اپلیکیشنی فراتر از یک پیام‌رسان معمولی است. کاربران می‌توانند مثل اینستاگرام پست بگذارند. پست‌های صفحه پروفایل تا هر زمان که بخواهید، نمایش داده خواهند شد. این پست‌ها هم هرکدام تنظیمات حریم خصوصی خاص خودشان را خواهند داشت. البته استوری‌ها را هم می‌توان به‌صورت پست بارگذاری کرد.  

استفاده از دوربین دوگانه برای استوری

همه‌چیز درباره استوری تلگرام و ویژگی‌های منحصربه‌فردش + آموزش

تلگرام حالت دوربین دوگانه (Dual Camera Mode) را برای استوری معرفی کرده است تا بتوانید هم‌زمان با ضبط ویدئو ازطریق دوربین پشتی، با دوربین سلفی نیز از خودتان ویدئو بگیرید. همچنین، می‌توانید انتخاب کنید که ویدئوی هر دوربین در چه جایگاهی نمایش داده شود.

استوری کاربران تلگرام پریمیوم 

استوری کاربران تلگرام پریمیوم در جایگاه بالاتری از کاربران عادی نمایش داده می‌شود. کاربران پریمیوم تنها کسانی هستند که می‌توانند پس از منقضی‌شدن استوری (۶، ۱۲، ۲۴ یا ۴۸ ساعت بعد) فهرست افرادی را ببینند که از استوری بازدید کرده‌اند.

به‌علاوه کاربران پریمیوم می‌توانند استوری‌ها را در گالری گوشی ذخیره کنند و کپشن‌های طولانی‌تری بنویسند و روزانه تا ۱۰۰ استوری به‌اشتراک بگذارند.

چرا قابلیت استوری تلگرام برای من فعال نشده است؟

اگر بعد از آپدیت تلگرام به آخرین نسخه ویژگی ساخت تلگرام و مشاهده آن‌ها برای شما فعال نشد باید این نکته را درنظر بگیرید که پاول دورف، مدیر تلگرام، از ارائه «تدریجی» قابلیت استوری تلگرام برای عموم کاربران خبر داده است؛ یعنی مدتی طول می‌کشد تا همه بتوانند از آن استفاده کنند، پس اگر هنوز امکان انتشار استوری تلگرام ندارید، باید همچنان منتظر بمانید.

آموزش گذاشتن استوری در تلگرام

بعد از آپدیت تلگرام به آخرین نسخه در این پیام رسان صفحه‌ اصلی را به پایین بکشید تا نوار استوری‌ها در بالای صفحه باز شود. در بالای صفحه می‌توانید استوری مخاطبانتان را ببینید. کنار این استوری‌ها دکمه ارسال استوری هم وجود دارد.

  • برای گذاشتن استوری روی دکمه «استوری من» (My story) کلیک کنید.
  • عکس/ویدئویی را که می‌خواهید از بخش گالری گوشی، انتخاب کنید (یا روی دوربین بزنید تا بتوانید عکس و ویدئو بگیرید).
  • تغییراتتان را اعمال کنید و استوری را ارسال کنید.

در نظر داشته باشید که هنوز همه کاربران نمی‌توانند استوری بگذارند. درحال حاضر فقط کاربران پرمیوم می‌توانند از همه ویژگی‌های استوری استفاده کنند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
0
0
چقدر ندیده هستید شما! مثلا اون وقتی که بله استوری گذاشت هم یک خط خبر کار کردید که خودتون رو موظف میدونید حتما برای تلگرام و اینستاگرام رپرتاژ کار کنید؟
rahil
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
0
1
اگر از استوری تلگرام من اسکرین شات بگیرن من چطوری متوجه بشم که کی اسکرین گرفته ؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->